søndag 22. juli 2007

Varber Leiet 19.07.07

Var nå inne i suuuper windsurfmodus hvor og "langformen" med god utholdenhet og mye seiltid var tilbake og var sulten for mer. Det ryktes at lavtrykket trolig ville virke slik at vinden ville bevege seg nedover svenskekysten..og jeg ble svæææært gira på å følge etter vinden. Fikk her suuper hjelp av flere med værmeldinger som av Runar, en uheldivis syk Sigurd, Kjetil og Paul. Paul bidro med suuuper værreshearsh..og kom med en SMS som fortalte ...stå tidlig opp...super takk Paul..for det gjorde jeg. Paul's råd var: kom deg i våtdrakten og du er klar for surf. Vekkeklokken sto på 05.30, trodde jeg kanskje ville være alene i starten men når jeg kikket ut av vinduet på bilen var det allerede folk på vannet. Og etter mat inntak rigging og en readbull på styrten var jeg klar for surf i Leiet litt før kl 07.00. Tor vel de fleste hadde seilt i apelviken denne dagen med vestelig vind..men for meg var bølgene fine nok på leiet og jeg hadde så veldig lyst til å seile her som en suuper belønning etter denne gode vindperioden.

Kjøte først på med 4,7 som var heeeeelt perfekt og jeg var istarten helt i himmelen av lykke. Det var og mye seiling i sol ut over dagen. Selv om bølgene var relativt små..kanskje rundt 1,5 meter var de så suuuper fine og cleane med god avstand og glatt vand i mellom de. Fikk litt assiasjoner til Australia og coronation på innsiden av revet der små bølger ruller inn i systematiskj orden. Den første 1,5 timen var definitivt best og seilingen /kroppen fungere bra, men etterhvert som forventet løyet vinden og en måtte rigge om til 5,2. Fikk seilt mye med 5,2 også helt til vinden la seg mer og mer. Seilingen ble ikke helt på det beste på slutten heller da jeg var riiimelig sliten. Men den første halv annen to timene på vannet var verd hele turen. Var vel på vannet fra kl 0700- ca kl 13.00

Tok og et bilde etter at jeg hadde rigget ned..dvs nå vind og bølger var blitt mindre.

Beskrivlese av forholdene:
HEEELT MAAAXXX

1 kommentar:

Anonym sa...

forbanna forkjølelse, hyggelig å høre at noen fikk glede av foholdene i alle fall

vh
sigurd