søndag 22. juli 2007

Larkollen 18.07.07

I å med at vinden skulle blåse hele natten og ut over dagen overnattet jeg likesågodt i bilen på parkeringen. Sovnet rimelig sent dagen før da jeg var så gira og ble vekket opp av Ole petter rundt kl 07.30, og kort tid etter ringte Runar om at han var på var vei for en morgenøkt.
Var på vannet litt før kl 09.00 med 4,7 og 76 literen. Og denne morgenen er i mine øynene en morgen som går inn i historiebøkene som en suuuuuuper bra surf. Vinden var super jevn og fin samt at bølgene hadde "mørnet" gjennom natten og hadde mye bedre orden. Runar, Ole petter, en til, og jeg fikk med det en super morgen økt alene ved hvalen . Relativt kort etter dro jeg kjensel på et gastra seil..en hullet våtdrakt og med cape town merke i trapesen og det var selvsagt Paul som hadde meldt seg på inn i denne super morgen surfen. Vurderte noen ganger å dra opp til sletter men det var så fint ved hvalen at jeg holdt meg der. Opplevde og en gang litt ovenfor hvalen imellom hvalen og lille danmark en bra bølge jeg kunne ri helt ovenfor og inn i området mot danmark. Jeg prøvde å finne en tilsvarende bølge flere ganger uten å lyktes. Etterhvrte som det kom lenger ut på dagen la bølgene seg mer og mer av en eller anne grunn og det ble nesten flatt ved hvalen dette antagelig pga høyvand. Noe jeg ikke husker helt men tror er riktig er at jeg rigget om til 4,2 ut over dagen. På starten av dagen dro Runar til med noen super fine speed loops..og noen av de som i mine øyne så stående ut..hvor kanskje bara rumpa var i vannet før han seilte videre. Ole Petter tok helt av med sine forover. Og hver gang jeg kom forbi jublet jeg..hvor han responderete med et nei grimas....og et uttrykk som sa "nei dette må jeg slutte med"..men likevell på et nytt stekk var det inn i et nytt foroverforsøk på begge halsere. Jeg var vel på vannet fra kl 09.00-02.00 denne dagen med et par pauser og riiiimelig sliten.
Beskrivelse av forhodene: Vind fra s/v kanskje fra 12-15 m/s bølger kanskje opp mot 1,5-2 meter..noen steder preg av side on. Finest og renest bølger på starten av dagen.

Ingen kommentarer: