mandag 7. mai 2007

Vinden forsvant på Larkollen/Sletter 07.05.07

Var på vannet ca kl 14.30. RWW 76 liter 5,2km2. Mathias og jeg hadde bestemt oss for å dra rett ut til sletter. Mathias kom ut dit før meg med sine plane evner og høyde egenskaper, og kom seg med det helt ut. Når jeg først ankom sundet ved sletter hadde vinden falt så mye at vi måtte komme oss tilbake.
Typisk dag hvor en egentlig burde holdt seg ved hvalen. Men en kunne jo ikke vite at vinden skulle bli borte. Mange tegn og meldinger kunne tilsi at vinden skulle holde seg men det gjorde den altså ikke. På vei tilbake ble det at par strekk ved hvalen men svært lite i plan. Møtte på Kjetil som så ut til å være på med større utstyr enn meg. Som vanlig ble jeg utpå i ren tolmodighet, trodde liksom hele tiden at vinden skulle komme tilbake..men det gjorde den ikke.
Men er likevell fornød med dagen for den tiden vi fikk med fin vind. Uansett ble det bra blanse og styrketrening til slutt :-). Var vel oppe av vannet igjen sånn ca kl 18.30
Beskrivelse av forholdene. Mellom 14.30 til kanskje rundt 15.30 kanskje mellom 8-11 m/s, sør vest. Noe mere bølger i dag enn i går men bølgene la seg raskt når vinden forsvant. Etter 15.30 forsvant vinden mer og mer til den døde helt ut og det var bare camber seilere igjen på vannet.

Vil med dette og rette en takk til min arbeidsplass og da spesiellt Kent for en kollegial forståelse av windsurfingens betydning..ja vi kjører på med overtid til uken..og jeg får opparbedet mere overtid til mer surf avspassering.



Og en ting til. Super gratulere til team vakum medlem Sigurd for sitt bilde tatt på Cabo Verde som nå er publisert i siste nummer av boards.
Fotograf: Sigurd at Cabo Verde

Ingen kommentarer: