søndag 6. mai 2007

Larkollen/Sletter 06.05.07

Fin dag på larkollen. Annkom en virkelig overfylt parkering helt samtidig med Runar. Men luringen Runar kom kjørende iført drakt og var mye raskere enn meg ut på vannet. Paul var også på plass, noe som var et godt tegn for han er ikke å se om det ikke er sikkert for vind. Jeg var på vannet ca kl 14.30 og seilte til ca 18.30. RWW 76 liter og 5,2 km2.
Kjørte først ett strekk ved hvalen, men bestemte meg raskt for å ta en tur ut til Sletter. Møtte på Runar og Sigurd på vei ut, men de var på vei inn. Kjørte noen strekk i åpningen oppe ved sletter, men i å med at jeg var alene der seilte jeg meg ned til hvalen etter en stund. Fikk mange fine strekk der både oven for og nedenfor hvalen. Ved hvalen var det relativt lite bølger, men jeg kunne finne litt bølger noe ovenfor hvalen. Ved hvalen hadde jeg en periode også selskap av Jørgen Og Sigurd. Forøvrig var det veldig mye folk her denne dagen.
Beskrivlese av forholdene: Noe ujevn vind kanskje mellom 9-12 m/s. Men for det meste var vinden oppe og jeg hadde full trøkk i stram 5,2. Bølgene ved hvalen var relativt beskjedne, men som sagt noe mere lenger ovenfor. Ved Sletter (i åpningen) var det absolutt noen fine bølger med mye mere orden enn ved hvalen. Men bølgene var også her mindre enn forventet.


Vil og benytte Annledningen til å gratulere Bjørnar med deltagelse på Norges Cup. ref bilde
Bildet er hentet i fra: http://www.surfersinfo.no/?showtopic=3412

Ingen kommentarer: