søndag 22. april 2007

Larkollen 22.04.07

Fin økt på Larkollen i dag med 76 literen (RWW) og 5,2 seilet. Møtte på Mathias og Thomas i det jeg gikk ut. Mathias hadde vært en tur ut til sletter. Noe som er imponerende så tidlig i sessongen. Bestemte meg for å seile ut til hvalen hvor jeg på vei ut ble møtt av Bjørnar som tok en speedloop (ikke stående) som en velkomssermoni. Vi kjørte et par korte runder i sammen før han gav seg, da han hadde vært lenge på før meg. Fikk etter kort tid selskap av Sigurd, hvor vi hadde mange fine runder i sammen ved hvalen. Prøvde meg på noen 360 på innsiden av hvalen men fikk ingen til.
Tross i lite bølger var det en fin dag på vannet. For en typisk dag med regn hvor en kanskje normalt holder seg inne var det utrolig topp å være på vannet. "Langutholdenhets" formen er på vei opp og jeg fikk kankje opp i mot 3,5 timer effektiv tid på vannet :-)

Beskrivlse av forholdene: kanskje 10-12 m/s 5,2 seil ikke helt stramt rigget. Vindretnin SSV. Uvanelig flatt og lite bølger. Regn og duskregn stort sett hele tiden. Luft temp 10 grader vanntemp 10 grader (tror jeg)

Ingen kommentarer: