torsdag 11. oktober 2007

Maui dag 5 Kanaha

Jepp, i dag kom det noe swell. De gav ikke de helt store bølgene over revet, men for meg absolutt nok til å ha det morro på, med et nytt reid jeg fikk gledesfrysninger av :-) I tillegg krydret jeg reidet med et gledeshyl, og måtte se rund meg etterpå for å forsikkre meg om at ingen så rart på meg.
Kjørte i dag på med en løst rigget 5,2 m2. Vi sjekket først ut forholdene på lower K, da swellet gav noe bølger der, men etter kort tid krysset vi oss opp til Upper K. Noen av bølgene der var kanskje opp mot 2 meter, og absolutt med muligheter for morro. Farten på bølgene er helt topp, som gjør de relaivt lette å ri, i betydning av at du ikke reiser fra bølgen i en bottomturn, men bølgen tar deg igjen før du snur igjen. Men som kjent er det selvsagt en utfordring å treffe på de gode settene.
På starten av dagen fra kl 11.00 var jeg for det meste i plan, men vinden kunne tidvis droppe litt. Etter at vi hadde vært en stund oppe å upper K, minket vinden gradvis, som om noen skrudde sakte ned på en volumknott, og vi måtte karre oss til land, m vann til ankelen på slutten dvs ca kl 14.00. Totalt sett en helt topp dag selv om vinden forsvant på slutten.
Utsiktene for i morgen og lørdag er dessverre mindre vind. Men vi er optimister og satser på surf i morgen også.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kjør på Tormod! Skulle gjerne vært med, men akk... Ta frontloop!, det er en ordre! Hilsen BaseCamp Tromøya, ved General Lars M