lørdag 18. august 2007

Larkollen 17.08.07 med Goya 85 Liter

Ble en helt ok surf på larkolen ved Hvalen. Har fortsatt min RWW til ferieopphold, rep. og terapi hos ulf i Varberg, men er med i et luksusteam, team vakum, som oppererer med en brettgaranti, og med ødelagt brett kan en velge i div Goya brett fra øverste hylle. Det var Thomas som var så utrolig gem og stilte sine brett til disposisjon, og jeg dro innom og hentet med meg 2 av brettene hans. Suuuper takk til Thomas for lån av brett. Valget falt på en Goya One 85 Liter, og med min np combat 5,2 var dette helt perfekt på tiden jeg seilte ca mellom kl 17.30-21.00. Skikkelig morsomt å prøve et annet brett. Brettet føltes som lite og lekent godt å svinge godt å hoppe og lett og jibbe.
Forholdene var noe av og på men jeg var i plan stort sett hele tiden. Opplevede og en morsom vind dreining til vest når jeg var ved hvalen, som gav en kort periode med preg av side shore forhold. Jeg viste at bølgene kom til å legge seg relativt raskt etter dreiningen og det ble litt stress for å finne de beste stedene for bølger. Det var desverre ingen bølger som rullet skikkelig, men med den fine vinden litt fra siden på litt tilfeldig utvalgte bølger, var det mulig å få til en og annen slags bottom turn eller bunn sving (ref Mathias).
Det interessante med vind dreiningen var å oppleve hvordan det blåste ved og utenfor hvalen ved den vestlige vinden. Mitt inntrykk er at det blåste godt ved hvalen men lite inne i bukta. Det ble jo og en utfordring og komme sig inn til teibern igjen, og måtte svømme en god bit.
Beskrivelse av forholdene: 17.30-18.30 s/v 8-10 m/s 18.30-21.00 vest 7-10 m/s Bølger: Lite orden, kanskje noen på 1 meter, preg av sideshore rett etter vinddreining til vest.

1 kommentar:

Anonym sa...

Klart vi må stille opp for Team medlemer i nød. Fett med gode tilbakemeldinger.

Thomas