tirsdag 10. juni 2008

Legendariske Lejet

Satset på surf dagen føre på Larkollen, men vinden var stilnet for mye av når jeg ankom. Sov over i bilen på parkeringen på larkollen, og hadde jevnlig dialog m div surfers om mulig tur til Haby eller varberg dagen etter. Sigurd hadde og tro på super surf dagen etter og kom til parkeringen i sin bil utpå kvelden. (på natten hadde jeg mareritt, om at sigurd hadde stått opp kl 02.00 og seil i to timer på sletter i super klokkerene sideshoreforhold, og jeg møtte han etter ferdig surf)
Runar var og klar for varberg, og etter jobb frem til rundt kl 09.00 ble han hentet av meg og vi kjørte forventningsfulle nedover, hvor alle tegn på trær vann og annet tilsa at dette måtte bli en max dag. Sigurd og Paul i hver sin bil var ca 1 time før oss, og Ole Petter og Håkon var allerede på plass. Rund kl 01.00 var hele gjengen samlet, og valget for spot var selvsagt Lejet. Ble en helt super max dag m 4,2 seiling i super fine bølger, vind fra rundt vest. Vinden hadde og bra trøkk og var jevn og fin. Alle, både av oss nordmenn og svensker var pga vindsulteforing helt gale av å utnytte max av dagen. Alle jeg snakket m på stedet og etterpå ble mer enn normalt slitne denne dagen. Runar og jeg var egentlig helt utslitte ,hvor vi så utpå vannet m sol og super fine bølger og mente det ville være feil å ikke få litt til ut av dagen. Etter aller aller siste økt mente Runar at han nesten ikke klarte å løfte henden opp på bommen. Selv fikk jeg en liten strimmel m tang rundt benet når jeg skulle vasse inn på grunna, og fikk bare pga tangen nesten problemer m å bevege benet. Kan ikke huske at en noengang har vært så gjennomsliten.
Helt til slutt...må suuuuper gratulere Håkon m sine aller første frontloop som ble tatt denne dagen. Det bærer det respekt av.

Ingen kommentarer: