tirsdag 16. oktober 2007

Maui dag 10 lower Kanaha

Maui dag 10 lower Kanaha

Endelig fikk vi swell :-) Det ble med det en minnerik windsurf på lower Kanaha. Fikk skikkelig frysninger av glede flere ganger i dag. På starten av dagen kunne det tidvis være litt lite med 5,2 og mitt 76 liter brett, men akkurat nok til å styre seg ut igjennom bølgene og få noen fine reid tilbake. Etter en pause med mat og en liten foto session, var det på igjen og da hadde vinden tatt seg opp litt og forholdene ble helt perfekte etter min målestokk. Det rullet inn super fine sideshore bølger å opp til 2 meter, hvor en kunne ta flere "bunnsvinger" og kjøre på med down the line. Hadde en skikkelig god runde der jeg kjørte på hardt med korte strekk, jibbing på bølgen ytterst og klarte med det catche flere bølger. Det var heller ikke mye folk utpå så det var nok av bølger til alle mann.

Etter denne fantastiske vellykkede gledes surfen ble det inntak av en skikkelig middag på Jaques i Paia , bla.a i selskap med Kai og en kompis av han hvor vi fikk info fra Hokipa og om noe stress med en windsurfer som fikk trukket inn brett og seil da han gikk på med for mange bølgesurfere utpå. Selv om Hokipa fortsatt er relativt uaktuelt for meg har vi vært inne på tanken å gå på der for å få mere bølger. Men når lower K leverte slik den gjorde i dag passer den spotten meg mye mye bedre.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ser ut til at du har det helt topp, Tormod! Kos deg masse i varmen!